Waarom het nodig is met je klanten in contact te zijn

Jouw bedrijf draait om jou.
Jij hebt het bedrijf immers opgezet.
En het draait om jouw producten.
Jij hebt fantastische producten bedacht.

Is dat wat je denkt? Denk nog maar een keer.

Maak ruimte 

In jouw bedrijf staat jouw klant centraal! Je kunt geweldige producten hebben. En geweldig goed zijn in wat je doet. Zonder klant is er uiteindelijk geen bedrijf.

Schuif jezelf daarom direct uit het centrum van je bedrijf. En maak plaats voor jouw klanten. Zij zijn namelijk het allerbelangrijkste voor jouw bedrijf. Jouw klanten dat is waar het echt over gaat!

Vaak heb je dit wel ergens gehoord. En voor waar aangenomen. Is het ook zoals jij jouw bedrijf hebt ingericht? Waarschijnlijk niet. Kijk maar eens op jouw website en die van bedrijven die jij als concurrent beschouwt. Vrijwel iedereen heeft een uitgebreide bedrijfsbeschrijving. En een overzicht van producten die te koop zijn.

Maar welk probleem los jij op voor je klant? Waarmee help jij jouw klant? Weet je dat echt of is het slechts een “wild guess”?

Vraag!

Er is een hele simpele manier om te ontdekken wat jouw klant echt nodig heeft. Pak de telefoon en bel!

Vraag jouw klant wat op dit moment de grootste frustratie is.
Vraag wat jouw klant probeert te bereiken.
En vraag wat jouw klant denkt nodig te hebben om succes te behalen.

Niet iedereen zal bereid zijn om je vragen te beantwoorden. Dat is niet erg. Je hebt interesse getoond. En dat onthoudt jouw klant.
Wie jouw vragen wel beantwoordt, is vast ook geïnteresseerd in een oplossing voor de grootste frustratie. Tijd om een afspraak te maken!

Ik ben benieuwd welke klant jij vandaag hebt gebeld. En welke reactie je hebt gekregen. Ik lees jouw reactie graag. En weet dat jouw reactie een ander ook weer zal inspireren.

Creativity rules!

Adrienne

 

Het is mijn missie belastingadviseurs en accountants te faciliteren op hun groeipad te komen zodat ze met plezier maximale prestaties kunnen leveren, voor zichzelf, hun bedrijf en hun klanten. Ik heb ruim 15 jaar als belastingadviseur gewerkt. Hierdoor weet ik wat er leeft. Jij kunt ervoor kiezen iedere dag hetzelfde pad te lopen. Of een keer het zijpad te nemen. Daar liggen jouw groeimogelijkheden. Aan jou de keus!

Deel via... ... of praat mee via onze

Leave A Reply