Contact maken, weet jij hoe belangrijk het is echt contact te maken? Dat je niet alleen informatie zendt in de hoop dat de lezer je opmerkt. Nee, contact maken zoals je ook met elkaar in gesprek gaat. Waardoor de lezer van jouw bericht direct weet dat er actie nodig is. Zeker als die lezer jouw klant is. Een trigger om gelijk de telefoon te pakken en te vragen wat jouw bericht precies voor gevolgen heeft.

In 2017 deed de Hoge Raad vier uitspraken over de btw-heffing bij privé-gebruik van een auto van de zaak. Zaken waar vele ondernemers en vooral fiscalisten op zaten te wachten. Dat bleek ook uit de vele berichten die accountants-, advocaten- en belastingadvieskantoren op LinkedIn plaatsten.

Heb jij deze berichten ook voorbij zien komen? Het ene bericht was nog uitgebreider dan het andere. En doorklikken naar de achterliggende website leverde zelfs nog meer informatie op. Op mij kwam het over alsof de schrijvers vooral wilden laten zien hoeveel ze van het onderwerp weten. En hoe goed ze de zaken hebben gelezen.

Nou is dat laatste op zich niet onbelangrijk als jij jouw klant echt goed wilt helpen. Maar volgens mij is dit ook wat een klant van jou verwacht. Dat is de reden dat een klant bij jou komt. Omdat jij kennis hebt over specifieke onderwerpen die bij ondernemers spelen. Ik vraag me af of dat dan is wat je uitgebreid wilt laten zien aan jouw LinkedIn volgers?

De kans is groot dat de meeste lezers al na een paar regels zijn afgehaakt. En dat is zonde. Je wilt namelijk dat jouw lezer aangehaakt blijft. Dat geldt voor klanten en zeker voor prospects.

Hoe houd jij de aandacht van jouw lezer?

  1. Bedenk van tevoren wie de lezer van jouw bericht is. Voor wie schrijf jij jouw bericht? Zie diegene voor je, alsof je met elkaar aan tafel zit. Daarmee zorg je ervoor dat jouw lezer zich aangesproken voelt. Zelfs als je het eigenlijk tegen iemand anders hebt.
  2. Weet wat je wilt overbrengen. Wat wil je dat jouw lezer in ieder geval meekrijgt? Wat zou jij zelf willen lezen als jij jouw lezer was?
  3. Maak je bericht persoonlijk zodat jouw lezer zich ook echt herkent in de pijnpunten, het probleem en de oplossing. Geef een (bestaand) voorbeeld zodat jouw lezer zich goed kan inleven. Dit is de manier om de volle aandacht van jouw lezers te krijgen en te houden!
  4. Zet jouw lezer aan tot actie, de zogeheten “call to action”. Vraag om een reactie op jouw bericht. Of geef aan hoe jij het beste bereikbaar bent. Dat je klaar zit om vragen te beantwoorden.

Zelf vond ik het bericht van “Auto en Fiscus” prettig om te lezen (https://www.autoenfiscus.nl/hoge-raad-berekening-btw-privegebruik-mag-ook-zonder-rittenregistratie.html). Er stond weliswaar geen “call to action” bij maar in de titel al wel een tipje van de sluier over de inhoud. Een aanwijzing over een belangrijke beslissing in deze zaken.  Verder is het bericht kort en helder geschreven. Gebruikte de schrijver nagenoeg geen vaktechnische taal. En de tekst was niet langer dan nodig.

Natuurlijk kan het zijn dat je wilt laten zien wat je allemaal weet. Dat zou ik ook zeker opschrijven. Je kunt je alleen wel afvragen of LinkedIn het medium is om deze uitgebreide en technische teksten te plaatsen.

Ik ben benieuwd naar de volgende stappen in deze zaken. En ik lees ook graag wat dat betekent voor ondernemers. Welke acties zij kunnen ondernemen als het gaat over de btw-heffing bij privé-gebruik van een auto van de zaak.

Ik ben benieuwd wat jij van bovenstaande tips meeneemt. Wat schrijf jij de volgende keer?  Ik lees jouw reactie graag.  En weet dat jouw reactie anderen ook weer zal inspireren. Is jouw onderwerp al genoemd?  Plaats het ook dan als reactie zodat ik weet welk onderwerp bij jou speelt.

Creativity rules!

 

Het is mijn missie belastingadviseurs en accountants te faciliteren op hun groeipad te komen zodat ze met plezier maximale prestaties kunnen leveren, voor zichzelf, hun bedrijf en hun klanten.

Ik heb ruim 15 jaar als belastingadviseur gewerkt. Hierdoor weet ik wat er leeft. Jij kunt ervoor kiezen iedere dag hetzelfde pad te lopen. Of een keer het zijpad te nemen. Daar liggen jouw groeimogelijkheden. Aan jou de keus!

Deel via... ... of praat mee via onze

Leave A Reply